tirsdag den 8. marts 2011

VM i Christchurch 2011

Mine forberedelser til VM var jeg ret godt tilfreds med, god konstant træning, og jeg følte mig rigtig stærk. Så jeg glædede mig rigtig til at komme af sted.
Da jeg ankom, var vejret i New Zealand ikke særlig stabilt – til tider rigtig varmt for herefter at kunne slå over i regn og kold vind inden for ganske kort tid.  Selvfølgelig endte det med, at jeg blev forkølet inden min første konkurrence! 5000 m den 24. januar. Jeg følte mig utilpas og havde ingen luft under løbet - og kom ind sidst i mit heat i en dårlig tid L. 1500 m dagen efter var lidt bedre. Jeg kom ind som nr 7 af 8, så det var heller ikke sådan, at jeg var oven ud lykkelig over den præstation. Nu havde jeg 5 dage til at blive klar til maraton den 30. januar.  Følelsen af at være helt i topform indtraf dog aldrig. Alligevel er jeg ok tilfreds med mit sidste løb, hvor jeg kom ind som nr. 18 ud af 34 startende i tiden 1.39, ca 8 min. efter vinderen Kurt Fernly.  Det var ok. Selv om jeg ikke er overvældet over mine præstationer, så er jeg tilfreds med mit VM.  Jeg ved, at jeg følte mig stærk, og jeg ved, at jeg har trænet så optimalt, som jeg kunne op til VM. Så er det svært at gøre mere, og man er desvære ikke selv herre over, hvordan det hele flasker sig.
Jeg er nu godt tilbage i Schweiz og var kommet rigtig godt i gang med træningen.  Så jeg følte mig faktisk stærkere end nogen sinde før (ja jeg evaluerer selvfølgelig træningsforløbet op til VM for optimeringer), men har nu været så uheldig, at jeg har brækket to af mine tæer L ved den meningsfulde aktivitet at forsøge at stå på hænder.......hurra hurra!!!  Så det kommer nok til at betyde, at jeg må tage det lidt roligere med træningen, end jeg gerne ville. Men jeg glæder mig alligevel meget til at komme i gang med denne sæson...... den bliver god!!!

Over and out fra Ebbe B